Second honeymoon....

Op woensdag 28 maart jl. was het dan eindelijk zover...de start van onze second honeymoon. In alle vroegte zijn we met de taxi naar het vliegveld vertrokken. De taxichauffeur maakte het wel erg spannend...hij maakte een omweg en hij zette ons af bij de verkeerde vertrekhal. Hierdoor moesten we een heel eind lopen en kwamen we ook nog in een hele lange rij te staan bij de incheckbalie. Dit had weer als gevolg dat we bijna moesten gaan rennen om onze vlucht te halen..... Maar gelukkig hebben we het gehaald en toen we dan eindelijk in de lucht zaten konden we weer normaal ademhalen en van een filmpje genieten.

Op Mahe werden we enthousiast opgewacht door de hostess van ons resort. Zij zorgde ervoor dat we via een fast track service snel en eenvoudig door de immigratie en paspoort controle konden om vervolgens op weg te gaan naar de haven, alwaar de snelle catamaran al klaar lag om ons verder te voeren naar onze eindbestemming Praslin!!  Onze vakantie was dan ook echt begonnen. Wat een compleet andere wereld...Het is zo groen op de Seychellen....een echte verademing als je hier in Abu Dhabi voor je gevoel in een hele grote zandbak woont! Vanuit onze villa hadden we uitzicht op de Indische Oceaan.

De Seychellen is een eilanden groep en tijdens onze vakantie hebben we er drie bezocht. Op de Seychellen groeien de meest exotische bloemen, planten en bomen. Je kunt hier de coco de mer vinden. De grootste palmboom ter wereld. We hebben met deze bomen kennisgemaakt in de Vallee de Mai; een natuurreservaat op Praslin. Onder leiding van een gids hebben we een tocht gemaakt door de vallei. Het was een boeiende trek door de jungle en we weten nu (bijna) alles van de male en female coco de mer :-).

De Seychellen staan ook bekend om hun prachtige witte stranden. We hadden het geluk dat een van de vijf mooiste stranden ter wereld zich bevindt op Praslin, te weten Anse Lazio. Als je op  dit strand loopt, heb je het gevoel of je deel uit maakt van een ansichtkaart. Zo bloedmooi..
Vanaf dit strand hebben we ook een groep wilde dolfijnen gezien.
Daan, Olaf en Thomas konden hier urenlang in het zand spelen, zwemmen en natuurlijk schelpen zoeken. We hebben een mooie buit mee teruggenomen. Vooral Olaf is hier erg goed in. Johan heeft ook samen met de boys gesnorkeld en de mooiste vissen gespot. Zelfs Thomas had het snorkelen vlot onder de knie....

We hebben ook het eiland La Dique bezocht. Met de ferry zijn we hier naartoe gegaan. La Dique staat bekend als het eiland met een zeer relaxte cultuur. Er rijden hooguit 8 auto's op het eiland rond, de rest wordt per fiets of zelfs per ossenkar afgelegd. La Dique is namelijk heel vlak, waardoor je je vrij gemakkelijk kan verplaatsen per fiets. Wij als echte Nederlanders konden het natuurlijk niet laten om ook fietsen te huren, nou ja fietsen...het waren vrij oude exemplaren maar we konden van A naar B komen en dat was natuurlijk het belangrijkste. Olaf kreeg in eerste instantie een roze exemplaar toegewezen, maar dit viel niet in goede aarde. Gelukkig had de fietsenhandelaar ook nog een blauwe fiets staan. We hebben een mooie fietstocht over het eiland gemaakt. Onderweg hebben we bij een stalletje vers vruchtensap gekocht; je kon kiezen uit diverse soorten fruit. Een heerlijke versnapering, vooral als de luchtvochtigheid rond de 80-90% ligt....

Op 2 april zijn we weer huiswaarts gegaan en stond de hoofdstad van Mahe, genaamd Victoria, nog op ons lijstje.  Hier hebben we een lokale markt bezocht en hebben we de "Little Ben" bekeken.

We kijken als gezin terug op een prachtige vakantie. Het was kort, maar zeer de moeite waard. We waren er echt even uit...kortom het was in een woord genieten op de Seychellen!!!