UGG'S bij 40 graden en COOL bezoek....

In de afgelopen maand hebben we weer het nodige gezien, gedaan en meegemaakt. Zo was er een ongelukje, lichte paniek, veel oranje, 40ste verjaardag, treasure hunt, boottochtje naar een onbewoond eiland, assembly, floating movies, logees etc.....Kortom genoeg materie om over te vertellen en over te schrijven.

Met lieve vrienden die we hier in Abu Dhabi hebben leren kennen, hebben we onlangs een boottochtje naar een onbewoond eiland gemaakt. Bepakt en bezakt met strandlakens, strandtent, bbq, vlees, salades, stokbrood, fruit, drinken, wijn, bier, snorkels, duikbrillen, zonnebrand en niet te vergeten een goed humeur vertrokken we richting haven. De boottocht, inclusief harde muziek, was aangenaam en verliep vlekkeloos. Eenmaal aangekomen op het eiland, was het de bedoeling om onze strandtent op te zetten. We begonnen zeer enthousiast en de tent stond dan ook vrij vlot, maar helaas was dit niet van lange duur...de ene haring na de andere haring schoot los en daar ging onze tent weer. Na diverse pogingen hebben we maar een tent gemaakt waaronder we onze spullen en etenswaren konden stallen. Altijd handig tegen de vele zonnestralen hier....Zelf plaats nemen in de tent was niet aan de orde, maar dit mocht de pret niet drukken. Sterker nog, het was het begin van een hele plezierige en gezellige dag....Tot Johan ging voetballen met de kids..het is nog steeds niet helemaal duidelijk wat er is gebeurd, maar door een vervelende val brak Johan zijn teen en middenvoetsbeentje. Hij had behoorlijke pijn en toen we eenmaal thuis waren bleef hij pijn houden. We besloten om richting het ziekenhuis te gaan en daar bleek al snel dat Johan in het gips moest... We zijn nu ruim 3 weken verder en vandaag is hij van het gips verlost. Hij mag weer van alles doen, maar enige voorzichtigheid is wel geboden... Nu kan Johan eindelijk gaan genieten van een heerlijk verjaardagskado..

 Ja, Ja, Johan is begin mei 40 geworden en dat hebben we "klein gevierd" met passende kadootjes.  Johan was er helemaal mee ingenomen, maar om deze kadootjes naar huis mee te krijgen, hebben Thomas en ik lichte paniek moeten doorstaan. Het ging namelijk als volgt..Thomas en ik hadden inkopen gedaan en waren in opperbeste stemming. We hadden alles ingeslagen en op weg naar de auto om alles in te laden, ging het mis. Thomas had ik alvast op de achterbank geparkeerd en de autosleutels had ik even naast hem neergelegd. Ondertussen zette ik ook de kadootjes in de kofferbak en deed ik de achterklep dicht. Vervolgens wilde ik gaan instappen, maar toen bleek dat alle deuren op slot zaten...Thomas had met de autosleutels de auto op slot gedaan en ik kon er niet meer in.....Ik probeerde hem van buiten duidelijk te maken dat hij op het andere knopje moest gaan drukken, maar dit begreep hij niet goed....Na een tijdje begon ik wat harder te roepen en binnen een paar tellen stonden 20 mannen en vrouwen om mij heen om mij te helpen. De ene persoon wilde het raam al inslaan, de andere ging de emergency bellen, weer een andere vroeg wat voor type auto het was (volgens mij zie je dit ook wel, maar goed...) weer een ander stelde niet echt slimme vragen en de andere overgebleven personen stonden allemaal door de ramen te staren naar Thomas. Dit laatste maakte hem weer overstuur, wat natuurlijk ook weer niet echt hielp..... Ondertussen probeerde ik de rust te bewaren en bleef ik maar tegen Thomas praten....De emergency was al onderweg, maar na ongeveer 10 minuten lukte het Thomas om zelf op het juiste knopje te drukken en sprongen de deuren weer van slot. Wat een opluchting en er viel een grote last van mijn schouders. Wat kunnen 10 minuten lang duren zeg.....

Na de viering van het Koninginnedag Oranjekinderfeest met vrijmarkt, defilee van versierde oranje fietsjes en stepjes, spijkerpoepen, koekhappen, verkleedrace, kroontje prik en meer oud hollandse spelletjes, was het weer tijd om bezoek op te halen van het vliegveld. Dit keer kwamen er vriendjes van Daan, Olaf en Thomas op visite. Vol spanning reden we naar het vliegveld. Het vliegtuig had geen vertraging, dus we konden ze vrij snel begroeten. Wat een feest om ze weer te zien. De jongens pakten gelijk de draad weer op en hebben de gehele week heerlijk met elkaar gespeeld. Ze moesten wel even wennen aan de hogere temperaturen, maar dat mocht de pret niet drukken. Het zwembad werd veelvuldig gebruikt en natuurlijk werden ook de nodige uitstapjes gemaakt.  Ferrari World werd onveilig gemaakt door zowel klein als groot...wat een belevenis. Ook Johan kon zijn hart hier ophalen:-) Dubai stond ook op het programma en de laatste dagen hebben we doorgebracht op het strand. We kijken terug op een hele fijne tijd die we hebben mogen doorbrengen met Tanja, Teun en David. Het was een SUPER weerzien, volgens Daan. We weten zeker dat de koffers van Teun en David vol zaten met mooie herinneringen.................

Populaire berichten

CONTRAST - 66° NORTH

VIJF JAAR ABU DHABI