DAKTARI

Op 1 juni jl is het alweer een jaar geleden dat wij op Schiphol stonden om richting Abu Dhabi te vertrekken. Het eerste jaar hebben we erop zitten en we kijken terug op een jaar met veel hoogte punten en prachtige belevenissen, maar ook een jaar met een zwarte rand.....Het klinkt als een cliché, maar het jaar is voorbij gevlogen. Zo stond met 52 graden celsius de verhuiswagen bij ons voor, zo gingen Daan & Olaf voor het eerst in hun uniformpjes naar school, had Johan z'n eerste werkdag, ging Thomas de nursery verkennen en ga zo maar door.... Alles was nieuw en onbekend en nu zijn deze dingen dagelijkse routine geworden.

Het verblijf van een jaar hier in Abu Dhabi was een prima excuus om weer eens een vakantieresort in te duiken. Dit maal kozen we voor Sir Baniyas Desert Island. Dit eiland ligt 8 km vanaf de kust van Abu Dhabi. We kozen voor de eerste boot, dus onze wekker ging erggggg vroeg af.... Maar het gehele gezin was fris en vrolijk.
De autorit van ruim 250 km verliep voorspoedig en na aankomst hadden we gelukkig nog even wat tijd om wat te eten en te drinken, alvorens we konden afvaren richting het eiland. De boottocht duurde ongeveer 20 minuten en eenmaal gearriveerd op het eiland stond de bus van het hotel al klaar om ons verder te vervoeren naar het hotel.

Eenmaal aangekomen in het het hotel aangekomen kregen we een " Daktari" gevoel. Een lodgeachtige sfeer met safariauto's die af en aan reden en wilde dieren op de achtergrond..

Na een verfrissende duik in het zwembad, maakten we ons op voor de nature & wild drive, oftewel we gingen op safari. We hadden een prima gids, die ons goed op de hoogte bracht van alles wat het eiland op het gebied van natuur, te bieden heeft. Het dak van de safariauto ging open, de camara paraat en we waanden ons in een aflevering van Daktari....We hebben gazelles, giraffen, een chita, elanden, struisvogels, herten en nog een andere soort gazelles gespot. De giraffen konden we bijna aanraken en de cheetah lag rustig in het gras op 200 meter afstand. Het was een prachtige belevenis en ook Daan, Olaf en Thomas genoten ervan. Met veel indrukken kwamen we terug in het hotel. Na een heerlijke bbq, konden de kids genieten van een film die werd vertoond op een groot scherm aan de rand van het zwembad. Johan en ik konden nagenieten van de dag met een heerlijk drankje aan de bar...
De volgende dag hebben we doorgebracht aan het strand. Er stond een stevige wind die later op de dag stormachtig werd. Dit had als gevolg dat de boot uit de vaart was gehaald. Er verstreken een aantal uren en op het moment dat bij ons de knop was omgegaan en we het gevoel dat we nog een nachten konden doorbrengen op dit heerlijke eiland, kregen we toch een telefoontje dat de boot wederom mocht uitvaren...We baalden toch wel een klein beetje....

Student Led Conferences
Eind mei hadden Daan & Olaf  "PYP Student Led Conferences" op school. Dit was voor hun een spannende dag, omdat ze op deze dag alles wat ze in het afgelopen jaar hebben geleerd met ons konden delen. Tijdens deze gesprekken heeft de student de leiding en neemt de ouders mee langs alle studieonderdelen. Hiernaast worden ook de doelen besproken die de kinderen aan het begin van het jaar voor
zichzelf hadden opgesteld. Olaf was als eerste aan de beurt en nam mij mee naar de klas. In de klas pakte hij zijn portfolio en liet hij mij zien waar hij het afgelopen jaar aan had gewerkt. Verschillende thema's passeerden de revue en ik was erg onder de indruk van wat hij allemaal had gedaan! Erg knap en hij bleef maar enthousiast en vol zelfvertrouwen over zijn werk vertellen. Ik werd er gewoon een beetje stil van....Na het bezoeken van zijn klas, gingen we vervolgens naar Arabic, Music, Art en PE. Ook bij al deze vakken gaf Olaf tekst en uitleg.  Vervolgens was Daan aan de beurt. Daan, zo spontaan als hij is, ging bijna op een draf richting het lokaal. Samen met hem heb ik gesproken en gediscussieerd over water,  stellingen aannemen en verdedigen. Daarna heeft hij mij meegenomen langs zijn portfolio en heeft hij  rekenspelletjes gedaan met mij. Gewoon teveel om op te noemen. Na het klasgedeelte, ging ik samen met Daan naar Art en Music. Bij Art kreeg ik de kans om zijn kunstwerken te zien. Wat prachtig allemaal en gelukkig mag Daan aan het einde van het schooljaar al deze werkstukken meenemen naar huis en zullen we een mooi plekje ervoor zoeken.... Het was erg jammer dat Johan niet meekon naar deze gesprekken, maar voor volgend jaar gaat hij er zeker rekening mee houden. Zowel Johan als ik zijn erg trots op onze jongens. Erg knap wat ze allemaal binnen dit afgelopen jaar hebben bereikt!