OP BEZOEK BIJ DE BUREN

De jaarlijkse feestdagen in het Midden Oosten worden vaak op een laat moment definitief vastgesteld. Dit is namelijk mede afhankelijk van de stand van de maan. Zo ook de Ascension of Prophet Mohammed feestdag. Deze stond vooralsnog op de 16e gepland, maar later werd dit toch de 17e juni. Wat wij natuurlijk helemaal top vonden omdat dit betekende dat wij konden genieten van een extra lang weekend! Johan zei toen gelijk...kom, laten we naar Muscat gaan. Muscat stond ook op ons verlanglijstje om te bezoeken, dus hebben we gelijk maar de koe bij de horens gevat en tickets geboekt. Vanaf Abu Dhabi kun je ook met de auto gaan, gemiddeld ben je dan ruim 6 tot 7 uur onderweg, maar dat vonden voor een weekendbezoek toch te lang. Vandaar dat we kozen om te gaan vliegen; binnen een uur zit je namelijk al in Oman. De vlucht verliep prima, alleen kostte het verkrijgen van een touristvisum, vanwege de vele stempels en wachtenden voor u...,  erg lang. Gelukkig werden we hierna vrij vlot opgevangen door de chauffeur die ons naar het hotel bracht. We hadden gekozen voor het Shangri-La's Barr Al Jissah resort omdat dit resort ook goed is ingericht op families. Zo heb je hier kindvriendelijke restaurants, de lazy river, heerlijke koele zwembaden en een waterparkje. Dit laatste parkje werd vooral op verzoek van Thomas elke dag bezocht.

Na een goede nachtrust, gingen we de volgende morgen op zoek naar dolfijnen in de  Golf van Oman. Na ruim een uur varen zagen we eerst een dolfijn, maar even later waren het er wel honderd. De dolfijnen zwommen naast de boot en maakten mooie sprongetjes in het water. We konden ze bijna aanraken...een prachtig gezicht. De fotocamera draaide overuren...Op de terugweg, voeren we langs de bergachtige kustlijn van Oman; een mooi contrast met het groen/blauwe heldere water. In de avonduren hebben we een bezoek gebracht aan de heritage village van het hotel. Hier hebben we gezellig rondgewandeld en zijn de kids omgetoverd tot echt Omani's.
Op zaterdag hebben we de stad Muscat verkend; als eerste stond de Mutrah souk op het programma, dit is een traditionele souk (iedereen is je vriend en je krijgt unieke aanbiedingen...special price for you my friend:-)...Kortom niks voor Johan en we stonden dan ook na een kwartier alweer bij een taxi om onze verkenningstocht elders voort te zetten. We maakten kennis met een hele vriendelijke taxichauffeur en hij bracht ons naar de wijk Qurum. Dit was een gezellige wijk aan het strand van Muscat. De Costa verstrekte ons heerlijke koffie en we genoten van het alledaagse leven van Oman....Wat kan een kopje koffie toch lekker zijn op bepaalde momenten...Onze taxichauffeur stond gewoon op ons te wachten en na een uur hebben we weer plaatsgenomen op de achterbank om onze taxirit te vervolgen. Onderweg hebben we gezellig gebabbeld met de taxichauffeur en zo kwamen we wat meer op de hoogte van het land zelf. Hij zette ons tenslotte af bij de grootste mall van Muscat en hier we nog wat gewinkeld.
Zondag hebben we heerlijk rustig aangedaan en genoten van het hotel. Zondagavond laat (tegelijk met het startschot van de beslissende wedstrijd van Oranje), stapten wij het vliegtuig in om weer richting Abu Dhabi te gaan. Bij aankomst hebben we natuurlijk gelijk de uitslag geraadpleegd...............we waren er al bang voor....
Gelukkig hebben wij in ieder geval genoten van de vriendelijkheid van Muscat!

GRADUATION
Donderdag 21 juni jl was voor Thomas een belangrijke en drukke dag op de nursery. Ten eerste moest hij namelijk als Thomas The Explorer optreden op het Jungle Summer Concert en vervolgens stond hem de Graduation Ceremony te wachten. Thomas heeft samen met zijn klasgenootjes, heerlijk gezongen op het concert. Een waar genot om al die kleintjes zo te zien zingen en dansen. Na het concert ging Thomas gelijk door naar de Graduationroom om zijn Preschool Diploma in ontvangst te nemen. Gekleed in een zwarte toga met gouden rand stond Thomas keurig in de rij. Hij wachtte rustig zijn beurt af en met een grote glimlach op zijn gezicht,nam hij het felbegeerde papiertje in beslag!! Na afloop van de ceremonie was er voor iedereen wat lekkers en kregen we een prachtige foto van Thomas cadeau!! Met een lach en een traan hebben we afscheid genomen van de heerlijke tijd op de nursery....Mooie momenten om nooit te vergeten!

SUMMER BREAK
Hier in Abu Dhabi is de grote vakantie al begonnen en genieten Daan, Olaf en Thomas van een lange, zeer welverdiende summer break. Daan & Olaf hadden beide mooie rapporten en gaan beide door naar de volgende grade. We zijn SUPERTROTS op onze jongens!!
Nog even en dan vliegen we naar Nederland om vakantie te vieren. We kijken ernaar uit om de familie en vrienden weer te kunnen begroeten. We zullen niet alleen in Nederland te vinden zijn...We gaan namelijk ook naar Zwitserland om familie te bezoeken en naar Frankrijk om de Provence te verkennen....