EXPECTING

Enkele maanden geleden schreven wij ons laatste verhaaltje, dus de hoogste tijd om weer wat van ons te laten horen. Tijdens de zomermaanden hebben wij, naast familiebezoek in Nederland, onze vakantie doorgebracht in IJsland en New York.  Het was voor ons de tweede keer dat wij naar IJsland afreisden...Vorig jaar waren we verkocht en besloten we om IJsland nogmaals te bezoeken en dit keer in combinatie met New York. Een groot contrast maar zeer zeker de moeite waard. De zon scheen volop in beide landen en de nodige uitstapjes en toeristische trekpleisters zijn de revue gepasseerd.
Daan, Olaf en Thomas genoten volop van het buitenleven, temeer omdat dit in de hetere maanden hier in Abu Dhabi bijna niet het geval is.

De nodige vitamine D is dan ook opgedaan. De prachtige uitgestrekte natuur van IJsland werkt aanstekelijk en ondanks  het vele reizen, hebben we veel energie opgedaan.

Na het rustige karakter van IJsland, zijn we doorgevlogen naar New York, alwaar we in een hotel verbleven, nabij Time
Square. In het begin moesten we wel even wennen aan de hoeveelheid lawaai, maar na een tijdje raak je er gewoon aan gewend.

Het Central Park en het Museum van American History waren bij de boys favoriet.  Dit museum is toegankelijk voor iedereen en kent geen vaste toegangsprijs. Als bezoeker geef je gewoon aan wat je kan en wilt betalen. Een mooi initiatief! Het is enorm groot en je hebt diverse vertrekken waar je van alles kunt bekijken. Van ruimtevaart tot dieren, van Dinosaurussen tot diverse culturen etc.. Mocht je ooit een bezoek willen brengen aan New York, dan is dit zeker de moeite waard. Het Central Park bood de jongens de gelegenheid om heerlijk rond te rennen, te klimmen en natuurlijk om te voetballen. Ze voetbalden met verschillende kinderen uit New York en dit was mooi om te zien. Ondertussen konden Johan en ik heerlijk genieten van het prachtige weer onder het genot van een hapje en een drankje in het park. Na vijf dagen New York was het tijd om terug te keren naar Nederland, alwaar we nog een paar dagen hebben doorgebracht alvorens we weer richting de "zandbak" vertrokken.

Eenmaal weer terug in Abu Dhabi was het voor Daan tijd om naar het MYP te gaan. Dit is het middelbare onderwijs op de IB school. In het begin was het best een grote stap - alles is nieuw, nieuwe en meer vakken, verschillende leraren en gebouwen, een eigen locker, eigen planning maken, meer huiswerk, meer testen en ga zo maar door. Nu, bijna drie maanden later, heeft Daan alles goed op de rit en is hij gewend geraakt aan het MYP-systeem.  Ook voor Thomas is er een ander tijdperk aangebroken; de kleuterjaren liggen achter hem en is hij begonnen in Grade 1 van het PYP program. Hij heeft, voor het eerst, een meester en vanaf dag een beviel hem dit uitermate goed. Thomas voelt zich als een vis in het water en hij draait lekker mee.

Zoals de meeste van jullie wel weten, is het hier nu heerlijk weer en kunnen we van het buitenleven genieten. De temperatuur schommelt tussen de 20 graden in de ochtend tot ongeveer 34 graden in de middag, met af en toe een briesje. Het vakantieseizoen is in volle gang en veel mensen krijgen visite over vanuit Nederland. Zo ook wij. Deze keer mochten we de familie Schippers verwelkomen. Ze kwamen voor een week met hun drie dochters bij ons logeren. Het was een week vol activiteiten, zwemmen, spelen en bijkletsen. Ze hebben veel gezien rondom Abu Dhabi en Dubai en een bezoek aan de woestijn mocht natuurlijk niet ontbreken...We kijken terug op een mooie tijd.

De afgelopen november maand stond in het teken van drukke werkweken. Johan heeft Kuala Lumpur en Singapore bezocht en ikzelf heb een learning event in Doha meegemaakt. Intensieve en leerzame weken liggen achter ons en in het voorbije weekend konden we dan ook heerlijk genieten van de F1. Wat een race met een geweldige sfeer. Er waren zestigduizend bezoekers en alles verloopt vreedzaam en georganiseerd. Tijdens dit weekend zijn er elke avond concerten en kun je lekker met de beentjes van de vloer....

Tot slot....nog een mooie verrassing: Johan en ik verwachten ons vierde kindje en naar verwachting zal ons gezin eind maart uit 6 personen bestaan! We kijken ernaar uit...